2015. június 18., csütörtök

Bálna és elefánt

Tudtátok, hogy augusztusban nagynéni leszek? Ha nem, akkor mostmár tudjátok!

Sorakozó!
Ennek apropóján végre megint varrtam egy kicsit. Kamillát sikerült a nagymamára bízni, így volt egy szabad délutánom :) Az ötlet már megvolt korábban, az anyagok is (nagyon sok anyagom van itthon egy nagy dobozban), a szabásmintát Zsolti kinyomtatta nekem, fáradt sem voltam,szóval minden adott volt. Persze azt mindig kifelejtem a számításból, hogy a varrógépem egy önálló személyiség, és mint olyan, néha nincs kedve dolgozni...

Anyagválaszték
Az elefántot és a bálnát két különböző blogról lestem le, mindkettő jól illusztrált tutorial szabásmintákkal. Szeretem az ilyeneket, megkönnyítik a dolgom :)

A varrást a bálnával kezdtem, azt tűnt könnyebbnek és gyorsabbnak. A kék alapon fehér pöttyös anyagot választottam hozzá és kerestem két filcdarabot is a szemeknek. A bálnatest kivágása után ráerősítettem mindkét anyagra kézzel a szemeket, majd a színével összetűztem a két anyagot és egy kisebb nyílást hagyva összevarrtam. Kifordítás után elővettem a tömőanyagot (köszi, Mara!) és a farok résztől visszafelé haladva jól megtömtem a bálnatestet :) A nyílást a végén kézzel "láthatatlanul" összevarrtam.

Szabásminták

A bálna után előkészítettem az elefántot. Kivágtam a testhez, a fülhöz és a fejhez szükséges darabokat a leírás szerint, majd odaültem a géphez. Az első néhány percben minden rendben ment, aztán úgy döntött a kis drága, hogy kész, vége, elfáradt, nincs kedve tovább rendesen dolgozni. Először csak lazára hagyta az alsó szálat, a végén már gubancolta is! Kiszenvedtük szegény elefántot, de nem lett olyan szép, mint amilyennek szerettem volna. Ez persze csak azután derült ki, hogy a varrást és a tömést befejeztem és az elefánt 3 dimenzióssá vált. Időm nem volt szétbontani és újravarrni, maradt úgy, kicsit hibásan.

Aki ezen a képen észreveszi a hibát, annak jár egy csoki!