2016. március 24., csütörtök

Hálózsák

Az elmúlt egy hét varrós projektje megint eszembe juttatta azt a valószínűleg nem létező szókapcsolatot, hogy "könnyűnek látszó tárgy". Kamillának van egy barna polár hálózsákja, amit mi csak "Macibundának" hívunk és mivel jól jönne egy másik, esetleg még nagyobb is, arra gondoltam megvarrom, mi ez nekem!

Már párszor rájöttem arra, hogy a "most van fél órám, varrjunk egy kicsit" felindulásból elkövetett munka vagy nem lesz olyan, mint amilyennek eredetileg gondoltam, vagy bontás a vége. Rá kell hangolódni, időt kell rá szánni, babusgatni kell a varrógépet - csak így lesz jó. Ezt legközelebb észben tartom! :D No, de itt egy kép a végtermékről, ami igenis büszkeséggel tölt el, akármennyire is ostorozom itt magam!

Zöld, pöttyös szegéllyel

Elolvastam pár varrós blogot a témában, mielőtt nekiültem volna, de végül csak azt választottam, hogy a meglévő hálózsák alapján csinálom az újat. Szeretem a szőrös, puha, meleg polár anyagot, bár szabni és varrni nem olyan egyszerű - elég rugalmas és potyog a szabás mentén a sok szösz.


Mintavétel


Mintavétel, szabásminta rajzolás, kivágás. Három nagyon fontos mozzanat, ezért igyekeztem nagyon pontos lenni. A meglévő zsák 85-86cm hosszú, próbáltam úgy körberajzolni, hogy hosszban kb. 10 centivel nagyobbat kapjak. Sikerült is, aztán varráskor a szélesség kicsit elveszett - azóta sem nagyon értem, hogyan. Miután kivágtam a csomagoló papírból a szabásmintát, rátűztem az anyagra és kivágtam a hálózsák hátát és a két első részt.


Hátsó és első rész rögzítése az anyaghoz


Következtek a szegélyek. Fogtam a pöttyös pamutvászon anyagot és levágtam belőle hosszú, keskeny téglalapokat (kb. 6cm széleseket). Utána félbehajtva megvasaltam teljes hosszában, hogy tudjam, hol van a téglalap közepe, mivel ide kellett behajtani az anyag két szélét. Újabb vasalás, végül félbehajtás.


A hozzávalók: kivágott hálózsák részek, szegély csíkok, cipzár


Amikor kész lettek a szegélyek, gyorsan nekiláttam a két elülső rész dekorálásának. Miután végigvarrtam a szegélyeket, a két rész közé még cipzárt is akartam varrni mondván "van még egy kis időm, belefér" - khm khm! Siettem, nem gondolkodtam eléggé előre és csak a felvarrás után jöttem rá, hogy nem lesz jó, rövid cipzárt vettem elő. Kisebb "anyázás" után bontás, majd a hálózsák projekt néhány napos pihentetése következett :D


Felvarrt szegélyek
Ez már a jó cipzár!


Miután sikerült a megfelelő hosszúságú cipzárt felvarrni, jöhetett az utolsó előtti lépés: az első és hátsó rész összevarrása. A két részt színével egymásra tettem, gombostűztem, majd varrtam - először a váll részt, utána hónaljtól hónaljig végig, körbe. Alig mertem kifordítani, mikor elkészült. Izgultam :) A végén gyors cikk-cakk öltésekkel a széleket levarrtam, hogy belül se szöszölődjön az anyag és kéééééééész lett!


Tádáááám, kész!




2 megjegyzés:

  1. Nagyon klassz lett, ügyes vagy! Én Bence két régi pólójából akarok varrni egy vékony hálózsákot, már hónapok óta teszem ide-oda őket :-)

    VálaszTörlés
  2. Igen, a polár anyag varrása tényleg könnyűnek látszik, de ezek szerint cseppet sem az. A kitartásodnak meglett az eredménye, most már Kamillának van egy szép tavaszi színű hálózsákja is. :)

    VálaszTörlés

Szólj hozzá!