2014. október 2., csütörtök

Mátyás és Eszmé

Az utóbbi két hétben folyamatos varrásban vagyok, készítem az ajándékokat Kamilla pajtásainak. Hétfőn született az unokatesója, Mátyás, és még augusztusban a kis barátnője, Eszmé. A következő hetek is varrással telnek, mert szeptemberben Simon is megérkezett és úton van "Potyika" is - ezek a projektek egy következő bejegyzés témái lesznek.

 
Bábok és előke


















Mivel több dolgot is szerettem volna küldeni Mátyásnak Párizsba és Eszmének Portland-be, így egyszerűen elkészíthető, kis méretű, könnyen postázható ajándékokban gondolkodtam: filc bábok és előke a már jól bevált rókás anyagból.

Az előkével kezdtem, mert a bábok kézzel varrást (is) és több időt igényeltek. Három rétegből áll, elől a mintás anyag, hátul az egyszínű vászon és középen a "bugyi". Kellett valami anyag belülre, amely meggátolja a könnyű átázást, így az itthoni iratfűző fólia (aka bugyi) készletből kivettem egyet és szétvágtam. A tartósságában nem vagyok biztos, de majd a felhasználók beszámolnak róla :)

A három réteg összetűzve, varráshoz előkészítve.

A füleket a vászon anyagból varrtam, 2db 20cm hosszúságú téglalap anyag kellett hozzá. Az előkéhez pedig Kamilla egyik bolti darabját használtam mintaként - egyszerűen körberajzoltam és kivágtam. A 3 réteg összeillesztése után beraktam a füleket is és alul nyílást hagyva körbevarrtam. Kifordítás előtt a nyaki résznél érdemes apró vágásokat csinálni az anyagba (szigorúan csak a varrás vonaláig), hogy ne legyen ráncos a belül gyűrődő anyag miatt.

A filc bábok ötletét egy blogon találtam, az angol Old MacDonald dalocska állataihoz van leírás és szabásminta. Arra sajnos nem volt időm, hogy az összes háziállatot megcsináljam, így kiválasztottam a tehenet és a kacsát. A többit, ha lesz kedvük a szülőknek vagy a nagyszülőknek, megvarrják ők. Szerencsére kézzel is lehet dolgozni, nem kell hozzá feltétlenül varrógép. Én kipróbáltam így is, úgy is!


A testre egyesével kell rávarrni a különböző részeket. Ha kész mindkét oldal, színükkel befelé össze kell illeszteni a testeket és körbe kell varrni, majd kifordítani. A tehén esetében a foltok helye és mérete szabadon variálható, a pata színe is lehet más, harangot is lehet a nyakába tenni. A kacsa esetében a leírásban víz is szerepelt, de én azt kihagytam, mert elfelejtettem kék filcet venni :) Egyébként nemcsak az angol nyelvű dalocska bábozására alkalmasak a figurák, szerencsére a magyar gyerekdalok is tele vannak állatos témával - a "Boci, boci tarka" és a "Kis kacsa fürdik" mellett el lehet énekelni az "Egy kis malac" és a "Ha én cica volnék" örökbecsüket is, az "Én elmentem a vásárba" dalban pedig mindet egyszerre lehet használni!